KLAR! Lite småsaker som är värda att berätta om.

När Livias rum var klart rev vi ut hela köket men innan dess gjorde vi lite småsaker. Vi satte in en luft-luftvärmepump för att få ner elkostnaden. Huset har direktverkande el och det är ju inte så himla billigt. Vi tog bort alla gamla element som satt under praktiskt taget alla fönster. Bakom ett element satt en död intorkad mus, han tyckte väl det var ett varmt ställe att dö på. Ja, alla ska vi ju till något hett ställe när vi dör.
 
Farmor kämpar på i rabatten. Hon var till stor hjälp i det vilda buskaget. Peter tror förresten hon är stelopererad i ryggen eftersom hon kan stå neråtlutad i en rabatt i några timmar utan problem. Jag däremot fick kramp i armarna bara av att skriva den förra meningen.

 
 
Peter och Johan skulle flytta bort skåpet i salen. Golvet därinne slår på 10-15 cm och när Peter stod på det lägsta stället och Johan på det högsta, så såg ju väldigt roligt ut. Bilden är inte riktigt rättvis för i verkligheten såg det ut som Johan var en jätte.
 
 
Flyttröra!



 

Historien om äckeläckeltvi.
Jag och Peter hade lagt oss och höll på att somna. Då hör jag krafsande.
Jag: - Peter, Peter vakna. Jag tror det är en mus här.
Peter: -Nej det är inne i väggarna. Sov.
Jag är tyst ett tag men fortsätter sedan att tjata om att det är en mus i rummet. Peter ignorerar mig tills jag argt säger att han inte får sova förrän han har fångat musen. Peter suckar och tänder lampan, går upp och letar lite. Detta monstret som är på bilden hittade han nedan för min sänghalva. Tänk att jag var en hårsmån från döden!!!!
Trackback
RSS 2.0