KLAR! Jag och Emma målar grisstallet!

Jag och syrran gör nästan aldrig något själva, utan barnen och de manliga påhängen. Så i lördags kom Emma vid 11 och då sattes vi genast igång med att borsta och spika fast brädorna på grisstallet.
Hela dagen och kvällen målade vi ena långsidan på stallet och en gavel på bryggeriet.
Det gick åt 15 liter falu rödfärg, 2 flaskor vin, öl, dooleys och några skrattanfall. Tack syrran, du är bäst!






Här har vi börjat på stallet, Emma hammrar för jag hittade inte spiken.


Den som inte ser förbättringen måste vara blind eller i förnekelsens träsk.


Här är före bild på gaveln. Vi målade nästan hela vägen upp sen fick Peter ta över. Det visade sig nämnligen att jag är höjdrädd och att syrran har för korta armar. Skönt att ha något att skylla på.


Visst blev det fint! Peter har alltså inte hunnit måla toppen här och jag orkar inte springa ut och ta ett nytt kort nu. Vi har öppet söndagar kl 18 om någon vill glo.


Jaha, vad annars här på gården? Jo jag håller på att sortera i salen och herregud med grejor man kan samla på sig utan att ens skämmas lite. Här kommer ett kort bara för att avskräcka alla potentiella samlarmänniskor.

Trackback
RSS 2.0